Firma transportowa: restrukturyzacja podczas pandemii COVID19

Opis sytuacji finansowej Klienta:

W okresie pandemii COVID-19 firma transportowa „…” stanęła w obliczu drastycznego spadku zleceń oraz konieczności utrzymania dużego parku maszynowego. Przeprowadziliśmy audyt finansowy i zainicjowaliśmy negocjacje z bankami oraz leasingodawcami. Dzięki naszym działaniom firma zmniejszyła swoje zobowiązania i zyskała elastyczność w zakresie spłat, co umożliwiło jej przetrwanie trudnego okresu i powrót do pełnej działalności po pandemii.

Data otwarcia I / II postępowania:

15.10.2022 r. / 12.02.2023 r.

Data zawarcia układu na zgromadzeniu wierzycieli

28.04.2023 r.

Liczba wierzycieli biorących udział w postępowaniu:

24 wierzycieli, zgrupowanych w 4 grupy, wyodrębnione wg kryterium zabezpieczenia i wartości wierzytelności

Suma wierzytelności na dzień otwarcia postępowania:
1 175 320,00 zł
Suma rat i kosztów miesięcznych przed postępowaniem:
29 400,00 zł
Suma wszystkich umorzeń w saldzie zadłużenia:
294 580,00 zł
Progresywna rata układowa po restrukturyzacji:
11 950 – 10 800 zł

Zastosowane rozwiązania prawne:

Korzyści Klienta:

  • Natychmiastowa ochrona przed licytacją komorniczą majątku Klienta.
  • Ochrona przed wypowiedzeniem umów leasingowych.
  • Zawarcie układu z wierzycielami w ciągu 3 miesięcy od daty otwarcia restrukturyzacji. Okres wolny od spłaty zobowiązań trwa nadal.
  • Umorzenie opłat prolongacyjnych związanych z wypowiedzeniami leasingu.
  • Całkowite umorzenie kosztów pobocznych – odsetki kredytowe.
  • Rozłożenie spłaty zobowiązań Klienta na 85 miesięcy.
  • Przedsiębiorca utrzymał swoją firmę, prowadzi ją nadal z sukcesem.
  • Przedsiębiorca oczekuje na postanowienie Sądu o zatwierdzeniu układu.
Scroll to Top

Zamów bezpłatną konsultację